Levensbeschouwelijke identiteit
Ons Kindcentrum is Protestants-Christelijk en niet verbonden aan een kerkelijke richting. Ook voor leerlingen met een andere levensovertuiging is er plaats. Zij en hun ouders dienen onze identiteit te respecteren.
In een open gesprek proberen we Bijbelverhalen te actualiseren. Het gaat erom wat de verhalen van toen nu voor ons betekenen. Daarbij helpen we de kinderen verantwoorde keuzes te maken. In een veilige geborgen sfeer leren we de kinderen respectvol met elkaar om te gaan.
Het team van Kindcentrum Claus wil samen met ouders werken aan deze geloofsopvoeding.
Pedagogische en didactische identiteit
Op Kindcentrum Claus streven we naar onderwijs dat zoveel mogelijk is aangepast aan de onderwijsbehoefte van alle leerlingen. Dit blijkt o.a. uit:
- We schenken aandacht aan de individuele ontwikkeling van het kind.
- We leren kinderen zelfstandig te werken en keuzes te maken.
- We hebben een hoog verwachtings- en prestatieniveau van kinderen.
- We vinden het belangrijk structuur, rust en orde aan onze leerlingen te bieden.
Naast het verwerven van basisvaardigheden hecht de school grote waarde aan de sociaal-emotionele en creatieve ontwikkeling van de leerlingen.
Samenwerking en open overleg met ouders vinden we van groot belang.
We streven ernaar om in ons Kindcentrum een goede sfeer te scheppen. Uitgangspunt is dat elk kind met plezier leert bij ons.
Leerkrachten en leidsters proberen met de kinderen op een pedagogisch positieve manier te werken.